Naturligt brygget sojasauce er blevet brugt som krydderi i det asiatiske køkken i flere århundreder, især i Japan. I dag bruges Kikkoman naturligt brygget sojasauce til at fremhæve smagen i retter fra mange forskellige lande - lige fra Middelhavskøkkenet til skandinaviske kreationer og fra Asien til Amerika. Det er derfor ikke nogen tilfældighed at Kikkoman er markedsførende inden for sojasauce, og virksomhedens logo er i dag et af de mest kendte logoer i verden.
Udviklet med omhu
Hver Kikkoman flaske bærer det berømte sorte Kikkoman logo, og i 2008 blev der tilføjet et nyt orangefarvet logo som supplement til det oprindelige logo. Orange er en varm farve, der minder os om sol eller flammer, og farven symboliserer ”sundhed”, ”ungdommelig friskhed” og ”livskraft”. Det nye logo er særligt bemærkelsesværdigt, da dets orange farve menes at have en appetitvækkende effekt.
Den ikoniske flaske blev udviklet af Kenji Ekuan og har ligeledes været med til at gøre Kikkoman til et enestående og umiskendeligt brand. Flaskens form er helt unik og genkendes over hele verden.
Flot Og Praktisk: En Ikonisk Designklassiker
Få mere at vide