Del på Google+:

Et brand – utallige muligheder

Kikkoman er et af de få ægte brands inden for sojasauce. Vores naturligt bryggede sojasauce er kendt og værdsat over hele verden for sin fremragende kvalitet og har i flere århundreder været brugt som krydderi i det asiatiske og især det japanske køkken. I dag bruges Kikkoman naturligt brygget sojasauce som universalkrydderi i mange forskellige lande - lige fra Mexico til Skandinavien og fra Asien til Amerika. Så det er ikke uden grund, at Kikkoman er førende på verdensmarkedet for sojasauce.

Navnet siger alt

Ligesom mange andre japanske navne har Kikkoman også har en særlig betydning: "Kikko" betyder skildpaddeskjold, og "man" betyder 10.000. Ifølge et japansk sagn lever skildpadder i 10.000 år, og de er et symbol på lykke, succes og et langt liv. Altså alt, hvad en virksomhed kan ønske sig! Ud fra denne tanke opstod navnet "Kikkoman" for mange, mange år siden, men også det tilhørende logo. Den karakteristiske sekskantede heksagon er en sammensætning af et stiliseret skildpaddeskjold og det japanske kanji-skrifttegn for tallet 10.000 og symboliserer dermed også forbindelsen mellem "tradition" og "innovation".

Vitalt og frisk: virksomhedens logo

Det kendte sorte Kikkoman-logo pryder alle flasker fra Kikkoman. I 2008 blev det suppleret med et orangefarvet firmalogo – en varm farve, som minder om sol og flammer, og som står for "godt helbred", "ungdommelig friskhed" og "vitalitet". Det særlige ved det nye logo er dog, at den indbydende orange farve også vækker appetitten.